Report Game1 Day 4

Senin, Juni 12, 2017

Game 1 #day4
Di hari keempat ini, relatif tidak terlalu banyak kendala dalam pengendalian emosi, hanya saja ada dua kejadian dimana saya agak terpancing. Kejadian pertama adalah si sulung yang "lambat" ketika disuruh solat, kemudian setelah  solat pun tidak berzikir dan berdoa. Saya menunggu lama untuk jamaah solat isya dengannya, dan saat ia terus menunda, di situlah saya agak kesal hingga meletakkan handphone yang sedang saya pegang dengan kasar.

Setelah hari keempat ini, saya merasa mulai terbiasa berkomunikasi dengan anak-anak dengan lebih tenang dan terkendali. Insyaallah saya siap memperbaiki poin lain dalam komunikasi terhadap anak. Sambil terus menjaga konsistensi yang sudah dicapai.

#level1
#day4
#tantangan10hari
#komunikasiproduktif
#kuliahbunsayiip

You Might Also Like

0 komentar